Myymälämiljöö ja sen suunnittelu Outi Manninen
Ensivaikutelma
Yrityskuva on mielleyhtymä, jonka yrityksen nimen kuuleminen tei näkeminen henkilössä synnyttää. Yrityskuva syntyy kokemuksista, tiedoista, uskomuksista ja tunteista. Sisäinen yritykskuva kertoo yrityksen tavasta toimia, tarjolla olevista palveluista, henkilökunnasta ja sen osaamisesta, yrityksen arvoista jne. Ulkoinen yrityskuva muodostuu yrityksen fyysisistä puitteista; tuotteiden,. jakelutien, mainonnan , markkinoinnin, julkisuuden yms. välityksellä. - yrityskuva syntyy asiakkaalle joka tapauksessa - kuva on tiedostamaton tai tiedostettu - kuva on muodostunut yhdestä tai miljoonasta yriytkseen liittyvästä asiasta - kuva syntyy yksilön kannalta sattumanvaraisesti niistä virikkeistä, joita yksilö on kokenut. Jos yritys ei tietoisesti itse rakenna omaa yrityskuvaa se myodostuu kilpailijoiden toimest tai sattumanvarisesti, mutta se syntyy joka tapauksessa. Asiakas ostaa tuotteen tai palvelun mukanan mielikuvan yrityksestä. Visuaalinen markkinointi on tuotteen tai palvelun ominaisuuksien näkyväksi tekemistä. Se on tarkoittaa konkreettisia keinoja ja ratkaisuja rakentaa tietoisesti haluttua tuote- tai yrityskuvaa.
|
||