Myymälämiljöö

ja sen

suunnittelu

Outi

Manninen

Visuaaliset ratkaisut

Myymälätilan pitää tukea yrityksen liikeideaa tyyliltään, väreiltään ja materiaaleiltaan. Voimakkailla väri-, materiaali- ja muotoyhdistelmillä korostetaan elämyksellistä myymälämiljöötä. Samalla haetaan selkeää erottautumista kilpailijoista.

Mitä paremmin asiakas viihtyy myymälässä, sitä enemmän hän käyttää siellä rahaa. Asiointi myymälässä pitääkin tehdä mukavaksi, miellyttäväksi ja elämykselliseksi.

Asiakas asettaa myymälämiljöölle yhtä aikaa useita ja toisilleen vastakkaisia vaatimuksia. Myymälän tulisi olla selkeä ja siisti, sen tulisi tarjota vaihtelevuutta ja herättää mielenkiintoa. Asiakas kaipaa myymälään juuri sille ominaista tunnelmaa.