SISÄINEN YRITTÄJYYS,1 OV |
Tavoitteet, sisällöt ja arviointi | Minä ihmisenä | Minä asiakaspalvelijana | Minä työntekijänä | Sisäinen yrittäjyys |
LUKU 31. Yleistä
2. SISÄLTÖ 2 / TEEMA 2 Minä asiakaspalvelijana
AVAIN-/HAKUSANOJA
(esim. hakiessasi tietoa kirjastosta ja internetistä)
Asiakaspalvelu Tarpeet Palvelu
Vuorovaikutustaidot Etiikka
Esimerkkejä kirjalähteistä:
Marckwart 2011: Ole hyvä asiakaspalvelija Lunberg
& Töytäri 2010: Asiakaspalvelun- pikkujättiläinen Reinboth
2008: Johda ja kehitä asiakaspalvelua
Pakkanen, Korkeamäki, Kiiras 2009: Palvelun taitajaksi Lahtinen
ja Isoviita 2001: Asiakaspalvelun ja markkinoinnin perusteet Koskinen 1995:
Mikä on oikein?
Kirjoita minä
asiakaspalvelijana aiheesta essee. Hyödynnä tehtävän tekemiseen Minä
ihmisenä – teemassa kirjoittamaasi esseetä. Millainen on hyvä
asiakaspalvelija? Millaista on hyvä asiakaspalvelu? Onko se ihmisten
välistä vuorovaikutusta, jossa asiakaspalvelija pyrkii
mahdollisimman hyvin toteuttamaan asiakkaan tarpeita ja odotuksia?
Palvelu, mitä se on? Kohteliaita sanoja? Miellyttämistä?
Nöyrtymistä? Taitoa palvella erilaisia asiakkaita? Voit käyttää seuraavia tehtävää ohjaavia kysymyksiä apuna jäsentäessäsi esseetä à
· mitä asiakastuntemus/ihmistuntemus tarkoittaa? · mitä asiakkaan palveleminen vaatii? · millaisia valmiuksia ja taitoja kauneudenhoitoalan ammatissa(parturi-kampaaja tai kosmetologi) tarvitaan? · mitkä ovat sinun vahvuutesi valmiuksissa ja taidoissa? Mitä haluaisit itsessäsi kehittää? · Mikä on asiakaspalvelutyön mielenkiintoisin puoli(perustele)? Mikä asiakaspalvelutyössä on mielestäsi vaikeinta(perustele)?
KIRJOITA PERUSTELLUSTI
PALAUTUS: Tehtävä 2A palautetaan moodlen palautuslaatikkoon(palautuslaatikko 2A) xx/xx xxxx mennessä.
|